Opóźnienia i dodatkowe utrudnienia na drogach do Polic.
Nadodrzanka z opóźnieniami i utrzymanie wahadła na wiadukcie w Mścięcinie. To fatalne wiadomości dla kierowców poruszających się po Północy zwłaszcza tranzytem między Policami i Szczecinem.
Niejednokrotnie informowaliśmy o możliwych opóźnieniach i jak określali nasi czytelnicy „wakacjach” jakie zrobiła sobie firma budowlana.
Przez 2 miesiące kompletnie nic się nie działo na budowie. Później pojawiły się ekipy budowlane ułożyły chodniki, które po ułożeniu zaczęto rozbierać, przestawiać słupy, potem zaczęto układać pod nowo ułożonymi chodnikami światłowody i inne sieci. Jakby nie mogli ich ułożyć przed położeniem chodnika. Brak planowania z jednej strony i dewastacja tego co zostało już zrobione z drugiej. Wiadomo, że w sytuacji układania chodnika z kostki każda ingerencja w podbudowę tego chodnika osłabia go i obniża jego wytrzymałość. Tego przy pracach odbiorowych nie będzie widać wyjdzie po dwóch trzech latach a wtedy pewnie już gwarancji nie będzie – pisze pan Robert
Zapytaliśmy Starostwo Powiatowe w Policach co się dzieje na placu budowy?
Na ul. Nadbrzeżnej w Policach trwają roboty brukarskie m. in. przebudowa chodnika i zjazdów. Na jednym pasie ruchu wykonana została podbudowa bitumiczna, w zeszłym tygodniu na drugim pasie ruchu rozpoczęto rozbiórkę istniejącej konstrukcji jezdni.
Mieszkańców bulwersował fakt, że nie uwzględniono ścieżki rowerowej. Czy coś zaradzono w tej kwestii?
Rozbudowa nie uwzględnia budowy ścieżki rowerowej, która się tam po prostu nie zmieści.
Na ul. Nadbrzeżnej mamy spore utrudnienia terenowe – jest wąski chodnik, w środku którego stają obecnie słupy energetyczne, telekomunikacyjne i oświetleniowe. Jednak aby wyjść naprzeciw potrzebom mieszkańców, wyniesiemy to poza obrys chodnika i dopuścimy ruch rowerowy po chodniku.
Czy zatem jest opóźnienie i jaki termin zakończenia prac?
Z uwagi na niespodziewany przestój na początku roku z uwagi na konieczność wymiany przyłączy wodociągowych, ale również z uwagi na liczne kolizje z całą istniejącą infrastrukturą techniczną, termin oddania inwestycji będzie przesunięty najprawdopodobniej do maja 2025 r. Dokładamy wszelkich starań, by inwestycję szybko oddać mieszkańcom do użytku.
O dalszych postępach prac będziemy informować na bieżąco.
Tak więc zgodnie z przypuszczeniami mamy opóźnienie prac w Policach, które niestety powoduje również opóźnienie prac remontowych ulicy Stołczyńskiej, które będą mogły być kontynuowane dopiero po zakończeniu prac w Policach. Niestety drogi w Polsce okazują się być wielką kumulacją naczyń połączonych, zwłaszcza gdy dotyczy dróg tranzytowych między miastami i powiatami.
Zaorana Nadodrzanka.
Przypomnijmy, że w niedawnym wywiadzie dla Dziennika Północnego wiceprezydent Przepiera mówił o remoncie ulicy Stołczyńskiej i wskazał właśnie na fakt podzielenia remontu tej ulicy ze względu na remont ulicy Nadbrzeżnej.
Ale to nie koniec utrudnień.
Po tym gdy zakończy się pierwszy etap prac na Stołczyńskiej, na przejazdy kolejowe w ciągu tej ulicy wejdą ekipy PKP PLK i Trakcji w związku z budową SKM. Podobno mają wypoziomować cały przejazd by nie był już „dewastatorem zawieszenia pojazdów”.
Z kolei miasto będzie kontynuowało remonty „Nadodrzanki”, które pójdą w kierunku ul. Nad Odrą do Gocławia. Tak więc podróżujący tą trasą mają przed sobą trudny czas.
A co z wiaduktem w Mścięcinie?
Zarząd Powiatu w Policach zlecił wykonanie ekspertyzy technicznej wiaduktu, która miała za zadanie określenie uszkodzeń wiaduktu, jego aktualnego stanu technicznego, zakresu koniecznych napraw i szacunkowych kosztów naprawy. Ekspertyza już jest gotowa i niestety dla kierowców wahadło zostanie utrzymane do wykonania niezbędnych prac.
Ekspert branży mostowej zalecił utrzymanie ruchu wahadłowego na wiadukcie, który płonął w Mścięcinie w lipcu tego roku, do czasu jego remontu. Zarząd Powiatu w Policach otrzymał zleconą ekspertyzę techniczną, która oszacowała straty i zakres napraw.
Dokument potwierdził m.in. uszkodzenia konstrukcji, ustroju nośnego, czy też spadek wytrzymałości betonu. Wykazane zostały również niezbędne prace naprawcze konstrukcji, do wykonania w trybie pilnym. Dopiero po ich realizacji będzie możliwe przywrócenie ruchu dwukierunkowego na wiadukcie.
Remont będzie wykonywany dwuetapowo – w trybie pilnym zlecone zostanie wzmocnienie konstrukcji. Na ten cel Zarząd Powiatu w Policach szuka finansowania i wykonawcy, który podejmie się prac. Koszt szacunkowy pierwszego etapu to około pół miliona złotych.
Nie jesteśmy w stanie na ten moment oszacować daty przywrócenia standardowego użytkowania wiaduktu. Dołożymy wszelkich starań, by te utrudnienia trwały jak najkrócej.
Komenda Powiatowa Policji w Policach prowadzi postępowanie, które ma na celu określenie przyczyn pożaru oraz ewentualnych sprawców.
Jeszcze jedna droga z utrudnieniami na zachodzie.
Pozostaje jeszcze jedno wahadło na drodze numer 115, na wysokości Bartoszewa, gdzie budowane jest rondo. To na razie jest jedyne miejsce gdzie prace idą zgodnie z planem na drogowej mapie Północy, choć prace mają się zakończyć dopiero na jesieni przyszłego roku. Wykonawcą jest ta sama firma, która przebudowuje drogę w Mścięcinie czyli Eurovia Polska SA.
Na skrzyżowaniu powstanie tu małe rondo o zewnętrznej średnicy 40 m, z wyspami kanalizującymi ruch na wlotach. W ramach zadania przewidziano między innymi rozbudowę istniejących ścieżek rowerowych i ich przebudowę na ciągi pieszo rowerowe, a także przebudowę istniejących zatok autobusowych, budowę kanału technologicznego oraz przebudowę uzbrojenia terenu.
Na wlocie od strony Szczecina i Pilchowa, przez wyspę dzielącą ruch, zaplanowano wspólne przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym, które zostanie doświetlone dodatkowo. Takie rozwiązanie wyraźnie poprawi bezpieczeństwo w obrębie tego skrzyżowania.
Share this content:
Opublikuj komentarz