SKM-ko gdzie ty jesteś?
Tak od kilku lat woła Północ. Najłatwiejsza do remontu linia kolejowa została z premedytacją opóźniona do granic absurdu. Co się dzieje na budowie i kiedy pojedziemy SKM-ką do Polic?
Zanim zaczniemy o SKM,
wróćmy do zdarzenia z rozszczelnioną cysterną kolejową na Stołczynie.
31 sierpnia, około godziny 7:50, na terenie stacji kolejowej Szczecin Stołczyn, doszło do rozszczelnienia cysterny z kwasem siarkowym w pociągu relacji Głogów Wróblin – Police Chemia.
Jak informuje Bartosz Pietrzykowski rzecznik prasowy PKP PLK S.A. na miejscu obecna była Straż Pożarna. Straż Ochrony Kolei zabezpieczyła miejsce zdarzenia. Nie było zagrożenia dla życia i środowiska. Na czas działania służb, ruch pociągów był wstrzymany. Po zabezpieczeniu przez służby, o godzinie 10:25, pociąg pod nadzorem SOK odjechał do stacji docelowej.
Na całe szczęście doszło do rozszczelnienia cysterny z kwasem siarkowym a nie amoniakiem.
To co się dzieje na SKM według PKP PLK S.A.
Na linii kolejowej nr 406 w stronę Polic wykonawca prowadzi prace torowe na odcinkach Szczecin Pomorzany – Szczecin Turzyn, Szczecin Turzyn – Szczecin Niebuszewo, Szczecin Niebuszewo – Szczecin Gocław oraz Szczecin Skolwin – Police. Prowadzone są również prace przy budowie peronów w lokalizacjach: Szczecin Pomorzany, Cmentarz Centralny, Szczecin Turzyn, Szczecin Żelechowa, Szczecin Drzetowo, Szczecin Golęcino, Szczecin Skolwin, Szczecin Skolwin Północny oraz Police.
Zakończenie zasadniczych prac na linii kolejowej nr 406, w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police”, planowane jest do końca 2025 roku. Zakończenie inwestycji, wraz z uzyskaniem wymaganych decyzji i pozwoleń, planowane jest na przełomie pierwszego i drugiego półrocza 2026 roku. Wznowienie ruchu pociągów na linii zakładane jest na początku 2026 roku.
Polecamy także
Share this content:
Opublikuj komentarz