Nowa linia kolejowa i nowy wiadukt w Policach.
Ruszył przetarg na budowę nowej linii kolejowej nr. 437 wraz wiaduktem nad ulicą Jasienicką oraz bocznicą. Inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe portu morskiego.
Plany dojrzewały długo
O planach budowy w roku 2019 pisał portal Skolwin.info. Wtedy to rzecznik PKP PLK poinformował portal o planach i ogłoszonym przetargu na projekt tej linii. W późniejszej korespondencji pojawiły się też plany, jak na razie ciągle jeszcze odległe budowy kolejowej Zachodniej Obwodnicy Szczecina, w tym budową linii nr 429, łączącej zakłady przemysłowe w Policach z siecią kolejową w Stobnie Szczecińskim, co pozwoliłoby na wyprowadzenie „bokiem” obok Polic i Szczecina, niebezpiecznego transportu chemicznego, który obecnie odbywa się praktycznie przez cały Szczecin.
Jak jest obecnie
Aktualnie pociągi dojeżdżają do stacji Police linią kolejową 406 (Szczecin – Trzebież) a potem dalej zelektryfikowaną, jednotorową, pierwszorzędną linią kolejową do stacji towarowej Police Chemia.
Nowa stacja towarowa w porcie Police pozwoli na bezpośredni transport ładunków z i do Portu.
Podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowano na II kwartał 2025 roku. Według założeń budowa stacji wraz z infrastrukturą torową ma się zakończyć w połowie 2027 roku.
Nowa linia kolejowa
to zwiększenie możliwości przeładunkowych portu i poprawa jego dostępności. Obecnie pociągi towarowe, jadące linią Szczecin – Trzebież Szczeciński do portu w Policach muszą przejeżdżać przez oddaloną od portu stację, należącą do zakładów chemicznych. Po wybudowaniu nowego odcinka toru, dostawa ładunków będzie krótsza i sprawniejsza.
Możliwy będzie przejazd większej liczby składów. Inwestycja zwiększy konkurencyjność kolei w przewozach towarów, co przyniesie korzyści gospodarcze dla regionu.
Przedsięwzięcie stwarza także dodatkowe możliwości rozwoju Grupy Azoty. Co roku Spółka wykorzystuje transport kolejowy do przewozu kilku milionów ton produktów
i surowców.
Polecamy także
Share this content:
Opublikuj komentarz